پنتری چیست؟

در زمان های گذشته، به منظور نگه داری از مواد غذایی، فضایی در خانه و یا آشپزخانه ساخته می شد که به آن انبار می گفتند. با پیشرفت تکنولوژی و مدرن شدن زندگی مردم، انبارها کم کم جای خود را به پنتری دادند. پنتری فضایی است که به منظور نگه داری مواد غذایی غیر یخچالی، حبوبات، ترشیجات، نان و… طراحی می شود. استفاده از پنتری ها، یک روش بسیار عالی برای استفاده بهینه از حداقل فضا است. اگر به تازگی قصد بازسازی ساختمان خود را دارید، خواندن مقاله زیر می تواند برای شما کاربردی و مفید باشد.

کاربرد پنتری:

1. دسترسی آسان به مواد غذایی:

پنتری ها می توانند درون آشپزخانه و یا در محیطی نزدیک آشپزخانه نصب شوند. یکی از کابردهای این وسیله، دسترسی آسان و سریع به مواد غذایی است.

2. یک فضای مناسب برای نگه داری لوازم ضروری آشپزخانه:

پنتری ها در ابعاد، رنگ، طرح و مدل های متنوعی ساخته می شوند که می توانید با توجه به سلیقه شخصی خود و دکوراسیون آشپزخانه، بهترین مدل را انتخاب کنید. در پنتری ها، به منظور نگه داری لوزام آشپزخانه، تعداد زیادی کشو و قفسه تعبیه شده است. می توانید ضروری ترین وسایل آشپزخانه مانند چای، قهوه، قند و دیگر وسایل خشک را، درون کشوهای پنتری قرار دهید.

3. قرار دادن وسایل برقی و دستی آشپزخانه در پنتری ها

ساختار پنتری به گونه ای طراحی شده است که امکان نگه داری لوازم برقی و دستی آشپزخانه در آن وجود دارد. این امر سبب منظم شدن فضای آشپزخانه و جلوگیری از شلوغی بیش از حد محیط آشپزخانه می شود.

4. نگه داری نوشیدنی ها و ظرف های مربوط به نوشیدنی:

به منظور نظم بخشیدن به فضای آشپزخانه، می توانید انواع نوشیدنی ها و ظروفی مانند پارچ و لیوان را در قفسه های پنتری قرار دهید.

5. فضای مناسب برای آشپزی:

وجود پنتری در آشپزخانه، سبب دسترسی آسان تر و ساده تر به مواد غذایی و خوراکی شده، در نتیجه لذت آشپزی را چندین برابر می کند.
در چند سال اخیر، استفاده از پنتری ها بسیار گسترش یافته است و آمار افرادی که در بازسازی ساختمان، اقدام به ساخت پنتری می کنند، روز به روز در حال افزایش است.

مزیت های استفاده از پنتری:

  •  استفاده از پنتری سبب نظم بخشیدن به فضای آشپزخانه و جلوگیری از شلوغ کاری های بیش از حد، می شود.
  •  ساخت پنتری ها، فضای زیادی از آشپزخانه را اشغال نمی کند اما می تواند وسایل و مواد غذایی بسیاری را در خود جای دهد. پس یکی دیگر از مزایای پنتری ها، استفاده بهینه از حداقل فضا است.
  •  با داشتن پنتری، شما می توانید مواد غذایی خود را دسته بندی کنید و هر کدام از آن ها را درون یک کشو و با قفسه قرار دهید تا در هنگام نیاز داشتن به این وسایل، در کوتاه ترین زمان ممکن، به آن ها دسترسی پیدا کنید.
  •  وجود پنتری در آشپزخانه به شما این امکان نگه داری حجم زیادی از مواد غذایی را می دهد.
  •  دسته بندی مواد خوراکی عطر دار مانند ادویه ها در یک قفسه و هم چنین دسته بندی حبوبات در قفسه های دیگر، از مزیت های پنتری است.
  •  با داشتن پنتری شما از مقدار مواد غذایی خود اطلاع دارید و می توانید قبل از تمام شدن آن ها، اقدام به خرید کنید.
  •  هزینه نصب و راه اندازی پنتری ها در مقایسه با کابیت ها کم تر است و به دلیل عمق کمی که قفسه های پنتری نسبت به کابیت ها دارند، فضای کم تری از آشپزخانه را در بر می گیرند.

پنتری روم و کابینت پنتری، چه تفاوتی با هم دارند؟

تفاوت های اصلی پنتری روم و کابینت های پنتری، در محل نصب آن ها است. متراژ تمام آشپزخانه ها مانند هم نیست و طراحی پنتری باید به گونه ای انجام شود که منجر به کوچک شدن بیش از حد فضای آشپزخانه نشود. پنتری روم درون آشپزخانه یا در نزدیکی آشپزخانه نصب شده و فضای بیش تری برای نگه داری انواع مواد خوراکی دارد. اما کابینت های پنتری، همانند سایر کابینت ها در داخل آشپزخانه نصب می شوند. برای دسترسی بهتر به مواد غذایی در هنگام آشپزی، کابینت پنتری را در نزدیکی گاز یا یخچال نصب می کنند.

ساخت پنتری در بازسازی و نوسازی ساختمان:

امروزه طراحی انواع پنتری، به یک امر مهم و ضروری در آشپزخانه های بزرگ و کوچک محسوب می شود. در نوسازی ساختمان، همواره محلی برای نصب انواع پنتری روم در نظر گرفته می شود و نوع آن را با توجه به متراژ ساختمان، انتخاب می کنند. اگر متراژ آشپزخانه بزرگ باشد، ساخت پنتری روم در درون فضای آشپزخانه و یا محیطی در نزدیکی آشپزخانه، مناسب ترین گزینه است.

طرز طراحی پنتری:

در نوسازی ساختمان، هنگامی که ساخت آشپزخانه به پایان رسید، محل مناسبی را به ساخت پنتری اختصاص دهید. اگر متراژ آشپزخانه شما پایین است، می توانید در کنار گاز و یا یخچال، کابینت پنتری بسازید. در آشپزخانه هایی با متراژ بالا، شما می توانید قسمت انتهایی آشپزخانه را با ساخت پنتری روم اختصاص دهید. اگر علاقه ای که ساختن پنتری درون آشپزخانه ندارید، می توانید محیط مناسبی در نزدیکی آشپزخانه، برای این کار در نظر بگیرید. در برخی از خانه ها دو عدد آشپزخانه وجود دارد، در این صورت ما می توانید پنتری را در آشپزخانه دوم یا همان آشپزخانه مخفی خود بسازید. تعداد شلف ها، کشوها، جنس، رنگ، طرح و مدل های پنتری، بسیار زیاد است و انتخاب آن، بستگی به سلیقه شخصی فرد دارد.

وب سایت صدر سازه

صدر سازه، یکی از شرکت های مهندسی فعال، همراه با سابقه درخشان در زمینه طراحی انواع نمای ساختمان، طراحی کابینت، پنتری و … است که در سال های فعالیت خود، خدمات زیادی را به مشتریان خود ارائه کرده است. اگر به تازگی قصد بازسازی ساختمان دارید و به دنبال شرکت مهندسی مجاز و معتبر می گردید، می توانید از وب سایت صدر سازه، کمک بگیرید. صفر تا صد بازسازی و نوسازی ساختمان خود را، بدون دغدغه و نگرانی، به گروه مهندسی صدر سازه، بسپارید. برای دریافت اطلاعات بیش تر با وب سایت صدر سازه، می توانید با تیم پشتیابنی این مجموعه تماس بگیرید و تمام سوالات خود را از آن ها بپرسید. از توجه شما سپاس گزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات صدر سازه