معرفی سبک های طراحی داخلی

معرفی سبک های طراحی داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی دارای هنر و علم بوده و به ارتقای فضای داخلی ساختمان برای دستیابی به محیطی سالم‌تر و زیباتر کمک می‌کند. طراح داخلی کسی است که چنین پروژه‌های ارتقایی را برنامه‌ریزی، هماهنگی و مدیریت می‌کند. اگر به نکاتی که برای زیباترکردن خانه خود نیاز دارید، این مقاله نه‌تنها به درک سبک‌های طراحی داخلی کمک می‌کند، بلکه به شما قدرت می‌دهد تا سلیقه خود را برای طراحی نما ساختمان و طراحی داخلی کشف کنید.

در ادامه برخی از محبوب‌ترین سبک‌های داخلی آورده شده است.

 

طراحی دکوراسیون داخلی

 

طراحی دکوراسیون داخلی روستایی

فضای داخلی روستایی از طبیعت الهام گرفته و با استفاده از مواد خام مانند چوب و سنگ تزئین می‌شود. رنگ‌های به کار رفته در این فضا مبتنی بر زمین و عناصر طبیعی ناهموار بوده و حس هماهنگی را در محیط ایجاد می‌کند که بر ارتباط با طبیعت تأکید دارد.

جزئیات این معماری ممکن است شامل ویژگی‌هایی مانند سقف با تیرهای چوبی و کف چوبی احیا شده باشد. سبک روستایی گرم و آرامبخش است. عناصر تزئینی با پالت عمیق و خنثی به حداقل می‌رسد. لایه‌بندی منسوجات کلیدی برای افزودن بافت و دستیابی به جذابیت روستایی مؤثر است. اثاثیه و اکسسوری‌های این سبک با رنگ‌های گرم با هم هماهنگ بوده و تأثیر خود را بر محیط می‌گذارند.

طراحی دکوراسیون داخلی ساحلی

سبک ساحلی یا سبک همپتون از اقیانوس الهام گرفته و دارای یک پالت رنگی روشن و مطبوع است. در این طراحی مبلمان‌ها معمولاً خنثی بوده و با رنگ‌های سرد و لوازم جانبی آبی ترکیب می‌شود. الگوهای دریایی، پنجره‌های بزرگ و میوه‌های بلوط طبیعی از وسایل رایج این سبک داخلی هستند.

اکسسوری‌های تزئینی که از الیاف طبیعی مانند جوت و کنف ساخته شده‌اند، یادآور رنگ‌های شنی بوده و ظاهر آرامش‌بخشی از ساحل را ایجاد می‌کنند. یک پالت رنگی تصفیه‌شده و نور طبیعی فراوان به زیبایی بی‌انتهایی تبدیل شده که به سبک زندگی آرام ساحلی وفادار خواهد بود.

طراحی دکوراسیون داخلی بوهمیایی

این سبک زندگی کاملاً یک زندگی بی‌دغدغه را به تصویر می‌کشد. افراد در این سبک زندگی به دنبال سبک‌های جایگزین زندگی فعلی‌شان هستند. فضای داخلی این سبک شامل ترکیبی از الگوها، رنگ‌ها و اثاثیه‌های خاص و قدیمی است که از سراسر جهان گردآوری شده و تحت‌تأثیر عشایر و کولیان قرار گرفته است. هیچ قانونی در این دکوراسیون وجود ندارد. منسوجات مخملی، کوسن‌ها و اقلام قدیمی در رنگ‌های پرجنب‌وجوش و اشباع‌شده، این سبک را منحصربه‌فرد کرده است.

نکته کلیدی در سبک بوهمیایی، ترکیب بافت‌ها و ترکیب الگوها برای ایجاد یک محیط گرم است. نورپردازی کم، فضای جذاب آنها را کامل می‌کند.

 

انواع دکوراسیون داخلی

 

طراحی دکوراسیون داخلی اسکاندیناوی

بازسازی ساختمان با ایجاد طراحی داخلی به سبک طراحی اسکاندیناوی با سادگی و عملکرد آسان ایجاد می‌شود. رنگ‌های خنثی، فرش‌های بافت و مبلمان ساده و کاربردی، همه از ویژگی‌های طرح های اسکاندیناوی هستند. مبلمان اسکاندیناوی را بهتر است به صورت کم‌رنگ و مینیمال با پالت‌های رنگی کاملاً سفید انتخاب کنید.

ایجاد رنگ‌های طبیعی اغلب با استفاده از هنرهای تک رنگ، خنثی یا یک مبلمان ساده امکان‌پذیر می‌شود. قطعات تزئینی ساخته‌شده از عناصر طبیعی مانند کفپوش چوبی، الیاف طبیعی و چرم‌های فرسوده راه‌حل مناسبی برای ایجاد این طراحی هستند.

طراحی داخلی انتقالی

سبک انتقالی عناصر طراحی سنتی و مدرن را با هم ترکیب می‌کند تا سبکی جذاب ایجاد نماید. همچنین این طرح سبک کلاسیک را با عناصر طراحی جدید ترکیب خواهد کرد. ویژگی طراحی داخلی این اثر شامل عناصری چون چوب، شیشه، سرامیک و فلز است.

مبلمان امروزی، در پالت رنگی خنثی یا تک رنگ، با خطوط براق، با سبک‌های سنتی تکمیل می‌شود. در این سبک زندگی لوازم جانبی منزل به حداقل می‌رسد و معمولاً از یک قطعه هنری مانند تابلو نقاشی بزرگ برای ایجاد یک نقطه کانونی در منزل استفاده می‌شود. دکور انتقالی به طور یکپارچه دو سبک داخلی متضاد را با هم ترکیب می‌کند.

طراحی دکوراسیون داخلی فرانسه

انعکاس خانه‌های قرن هفدهمی در پروونس، در جنوب فرانسه، سبک داخلی فرانسوی را تداعی می‌کند. این سبک طراحی ظرافت را با بی‌دردسری در منزل متعادل می‌کند. سبک فرانسوی هرگز افراطی نبوده و یا غیرقابل اجرا نیست.

این سبک همچون برخی دیگر از سبک‌ها دارای مواد طبیعی مانند کتان و پشم است. پالت‌های رنگی خنثی و سرد بوده و مانند سایه‌های ملایم آبی، خاکستری، با رنگ‌های کرمی مانند مایل به قهوه‌ای و عاج هستند.

این سبک طراحی داخلی برای بازسازی ساختمان مناسب بوده و با ترکیب ظرافت فرانسوی با عناصر روستایی که مشخصه سبک زندگی روستایی است، به یک طراحی هماهنگ می‌رسد. این طرح سطوح سفید، رنگ‌های محوشده و الوار آسیب‌دیده، حس زیبایی آرامش‌بخش و متمایز دنیای قدیم را ارائه می‌دهد. جزئیات و اثاثیه تزئینی اگرچه بی‌تکلف هستند، اما شامل پارچه‌ها و مواد مجلل خواهند بود.

طراحی داخلی نوین

طراحی مدرن به دوره خاصی از اوایل تا اواسط قرن بیستم اشاره دارد. در این طرح «فرم از عملکرد پیروی می‌کند». این سبک از اشیاء کاربردی، مواد طبیعی و سیلوئت‌های براق استفاده می‌کند. پالت‌های خنثی، نور طبیعی و پلان‌های طبقه باز از ویژگی‌های دکور مدرن هستند.

دکوراسیون داخلی معاصر

دکوراسیون داخلی معاصر طیف وسیعی از سبک‌های داخلی را دربرمی‌گیرد. سبک معاصر اغلب با سبک‌های طراحی داخلی مدرن اشتباه گرفته می‌شود، اما خلاف دکوراسیون مدرن، فضای داخلی معاصر روان‌تر از سبک‌های مدرن است که معمولاً از تعبیر دقیق طراحی قرن بیستم پیروی می‌کنند.

دکوراسیون داخلی معاصر همیشه در حال تکامل است و به دنبال الهام گرفتن از انواع سبک‌های داخلی مانند مینیمالیسم، آرت دکو و سبک‌های دیگر خواهد بود. تضادهای شدید، عناصر هندسی و خطوط منحنی از جمله ویژگی‌های این طرح هستند.

طراحی داخلی رترو

دکوراسیون داخلی رترو ادای احترام به سبک‌هایی می‌کند که متعلق به دهه‌های بین 1950 و 1980 هستند. سبک رترو پرجنب‌وجوش و با حس نوستالژی است. رنگ‌های روشن، طرح‌های جسورانه و الگوهای جذاب از ویژگی‌های این طرح هستند.

فضای داخلی رترو مملو از شخصیت‌های جذاب است. زیرا رنگ‌ها از قطعات منحصربه‌فرد آثار هنری و مبلمان‌های شیک ناشی می‌شوند. اگر می خواهید به ظاهری الهام گرفته از رترو دست یابید، اثاثیه یا لوازم داخلی، کاغذ دیواری یا رنگ به کار رفته در منزل باید الگوهایی جسورانه باشند.

طراحی شیک صنعتی

این سبک به دوران صنعتی اشاره دارد. ویژگی‌های این طرح شامل فضاهایی با پلان باز و سطوح باز، با دیوارهای آجری و عناصر پریشان‌کننده است.

اگرچه یک فضای صنعتی اغلب دارای ظاهری قدیمی و ناهموار بوده، اما سبکی شیک و کم‌نور خواهد بود و به خلق‌وخوی برخی از افراد نزدیک است.

برای یک ظاهر شهری شیک، وسایلی مانند لوستر کریستالی، به کارگیری گرافیک یا قطعات فلزی می‌توانند به یک فضای صنعتی زیبا کمک کنند.

طراحی دکوراسیون داخلی آرت دکو

آرت دکو، مخفف Arts Decoratifs، نه‌تنها یک سبک داخلی است، بلکه شامل هنرهای بصری، معماری و طراحی نیز می‌شود. این سبک استادانه که پیش روی سبک مدرن است، با الگوهای هندسی جسورانه، طرح‌های مبلمان پرآذین با جزئیات کرومی (به‌ویژه قطعات طلایی و آینه‌ای) و پالت رنگی با کنتراست بالا با سایه‌های روشن و پر‌جنب‌وجوش مشخص می‌شود.

طراحی دکوراسیون داخلی مینیمال

مفهوم طراحی دکوراسیون داخلی مینیمالیستی در این روزها بیش از هر زمان دیگری محبوب شده است. این مفاهیم طراحی مدرن را بیشتر به چشم می‌آورد. پالت‌های رنگی خنثی، مبلمان ساده، خطوط فوق‌العاده صاف و دکوراسیون ساده در مینیمالیسم نقش اساسی دارند.

اصول مینیمالیسم عملکرد بدون زیاده‌روی است، حتی استفاده از چند عنصر مینیمالیسمی می‌تواند فضای داخلی دکوراسیون شما را اصلاح کند.

طراحی دکوراسیون داخلی

 

جمع‌بندی

در این مطلب سعی داشتیم به معرفی طراحی دکوراسیون داخلی بپردازیم. بهتر است چند نکته مهم و اساسی را در هنگام طراحی دکوراسیون خود در نظر بگیرید. زیرا معماری داخلی خلق فضاهای ناب بوده که توسط رنگ‌ها، مبلمان و اکسوسری‌ها تکمیل می‌شود. برای بازسازی ساختمان طراحی داخلی زیبا و دلنشین بسیار اهمیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات صدر سازه