درب های فریم لس در طراحی ساختمان

یکی از مواردی که تاثیر بسیار زیادی در زیبایی طراحی نما ساختمان دارد، درب ورودی ساختمان است. درب های فریم لس، یکی از انواع درب های ساختمانی هستند که در چند سال اخیر، بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. نام دیگر درب های فریم لس، درب های چهارچوب مخفی است، زیرا چهارچوب اصلی در این نوع درب ها، به صورت توکار و کاملا مخفی طراحی شده است. یکی از مواردی که سبب محبوبیت درب های فریم لس شده است، مخفی بودن چهارچوب آن ها و ظاهر زیبای آن ها است.

انواع درب فریم لس:

درب فریم لس، با توجه به نوع چهارچوب به کار رفته در آن، به دو دسته تقسیم می شود:

۱_ درب فریم لس چوبی

مزایا:

  •  در مقایسه با چهارچوب آلومینیومی قیمت مناسب تری دارد.
  •  چهارچوب های چوبی انعطاف پذیری بالایی دارند.
  •  می توان از این چهارچوب، بدون محدودیت در تمامی پروژه ها از جمله پروژه کرو و قوسی استفاده کرد.

معایب:

  •  چهارچوب چوبی، در برابر رطوبت مقاوم نیستند.
  •  در اثر انقباض و انبساطی که در فریم های چوبی اتفاق می افتد، امکان تغییر سایز درب وجود دارد.

۲_ درب فریم لس آلومینیومی

مزایا:

  •  وزن سبکی دارند و حمل و نقل آن ها راحت است.
  •  مقاومت آن ها در برابر فریم های چوبی بیش تر است.
  •  مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارند.
  •  به دلیل طرافت و دقتی که در ساخت آن ها به کار گرفته شده است، نقش زیادی در زیبایی طراحی نما ساختمان دارند.
  • دوام و ماندگاری بالاتری در مقایسه به فریم چوبی دارند.

معایب:

  •  قیمت بالاتری نسبت به فریم های چوبی دارند.


متریال به کار رفته در درب های فریم لس:

برای ساختن این نوع درب ها، از متریال متنوعی هم چون چوب، پلای وود و ام دی اف، استفاده می شود. از این نوع درب ها بیش تر در سبک مدرن استفاده می شود و به منظور شیک و لاکچری شدن ظاهر این نوع درب، سطح آن را با انواع رنگ و یا روکش چوب، پوشش می دهند.

چند نکته در مورد درب های فریم لس:

  •  درب های فریم لسی که از متریال چوب و ام دی اف تشکیل شده اند، برای درب ورودی ساختمان و اتاق های داخل ساختمان مناسب هستند.
  •  از درب های پلای وود به دلیل مقاومت بالایی که نسبت به رطوبت دارند، در سرویس بهداشتی و حمام استفاده می شود.
  •  یکی از رنگ هایی که برای روکش درب های فریم لس استفاده می شود، رنگ پلی اورتان است که نسبت به رطوبت، مقاومت خوبی دارد.
  •  متداول ترین رنگ استفاده شده در درب های فریم لس، رنگ های خنثی (مشکی، سفید و طوسی)، هستند.
  •  از رایج ترین روکش های به کار رفته در درب های فریم لس، می توان به روکش های طبیعی بلوط، گردو و راش، اشاره کرد.

امروزه استفادع از درب های فریم لس، به طور چشمگیری افزایش یافته است، به طوری که اغلب مردم در بازسازی ساختمان خود، از انواع مختلف این نوع درب استفاده می کنند. درب های فریم لس در رنگ ها و جنس های متنوعی وجود دارند و می توانید بهترین آن ها را با توجه به نوع کاربری، سلیقه شخصی و سایر المان های موجود در ساختمان، انتخاب کنید.

درب فریم لس چگونه نصب می شود؟

نصب درب های فریم لس، بعد از تمام شدن کف و در آخرین مرحله بازسازی ساختمان، انجام می گیرد. فریم این نوع درب، باید به طور صحیح و استاندارد در داخل دیوار جای بگیرد، در غیر این صورت، درب به خوبی باز و بسته نمی شود و ممکن است منجر به آسیب رسیدن به دیوار شود.
در صورتی که فاصله میان درب و دیوار بیش تر و یا کم تر از ۴ میلی متر باشد، درب عملکرد درستی ندارد و در روند باز و بسته کردن درب، مشکل به وجود می آید. لذا حداکثر این فاصله، باید از ۴ میلی متر تجاوز نکند.

یراق آلات به کار رفته در درب های فریم لس:

  •  لولاهای به کار رفته در درب های فریم لس، به صورت کاملا مخفی، کار گذاشته شده اند به گونه ای که در حین باز وبسته کردن این درب ها، لولاها به هیچ وجه دیده نمی شوند.
  •  اغلب درب های فریم لس در سبک های مدرن و کلاسیک ساخته می شوند که دستگیره های به کار رفته در این نوع درب ها، رزت مات بوده و هر چه دستگیره ها ظاهر ساده تری داشته باشند، درب مورد نظر، جلوه زیباتری دارد.
  •  چهارچوب به کار رفته در درب های فریم لس نیز، به صورت مخفی و توکار هستند که همین یکنواختی آن ها، سبب زیباتر شدن طراحی نمای ساختمان می شود.


قیمت درب های فریم لس:

درب های فریم لسی که در بازار وجود دارد، در دو نوع وارداتی و صادراتی هستند که درب های صادراتی، از متریال مرغوب تر و با کیفیت تری ساخته شده و قیمت بالاتری نیز دارند. یکی دیگر از مواردی که بر روی قیمت درب های فریم لس تاثیر گذار است، یراق آلات به کار رفته و جنس چهارچوب به کار رفته در آن ها است که ممکن است از چوبی و یا آلومینیومی، باشد. در ب های فریم لس، یکی از انواع درب های ورودی محسوب می شوند که می توان آن ها را در جاهای مختلف ساختمان به کار برد. به دلیل طراحی مدرن و مینیمال و هم چنین چهارچوب مخفی که این نوع درب ها دارند، ظاهر زیباتری در مفایسه با انواع درب های ورودی دارند و برای تهیه آن ها باید هزینه بیش تری نیز صرف کرد.

شرکت مهندسی صدر سازه:

صدر سازه، یکی از معتبرترین و منصف ترین شرکت های مهندسی است که از سال ۱۳۸۶، همراه با تیم حرفه ای و متخصص، فعالیت خود را آغاز کرد. صدر سازه در طی همین سال های فعالیت خود، به کمک پیمانکاران، معماران و طراحان حرفه ای و مجرب، توانست رضایت خیلی از افراد را به سمت خود جلب کند. اگر به تازگی قصد بازسازی و تعمیرات ساختمان خود را دارید و به دنبال یک شرکت مهندسی مجاز، معتبر و منصف، می گردید، پیشنهاد ما به شما، بهره مندی از خدمات بی نظیر و طراحی های فوق العاده شرکت مهندسی صدر سازه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات صدر سازه