چگونگی تمیز کردن نمای ساختمان

تمیز کردن نمای ساختمان

تمیز کردن نمای ساختمان یکی از روش‌های بازسازی ساختمان بوده و باید اطمینان حاصل کنید که فضای داخلی و بیرونی دفتر شما کاربردی و از نظر زیبایی‌شناسی دلپذیر است. حفظ نمای بیرونی ساختمان اداری شما ضروری بوده و می‌تواند به‌طور قابل توجهی بر نحوه درک مشتریان بالقوه و فعلی شما تأثیر بگذارد. یک نمای مرتب می‌تواند به شما کمک کند تا تأثیر خوبی بر روی مشتریان خود بگذارید. این کار شما را حرفه‌ای، معتبر و خو‌ش‌نام نشان می‌دهد.

برعکس، نادیده گرفتن یک نمای بد و عدم نگهداری مناسب از نمای ساختمان می‌تواند بر شهرت کسب‌وکار شما تأثیر منفی بگذارد و مشتریان بالقوه و حتی کارمندان شما را از خود دور کند. علاوه بر این، می‌تواند ارزش مالی ساختمان شما را نیز کاهش دهد.

از آنجایی که ساختمان‌ها هر روز در معرض مواد و آلاینده‌های مختلف قرار می‌گیرند، بازسازی ساختمان شما امری مهم است و نمای ساختمان شما باید به‌طور منظم تمیز شود. با این حال، قبل از شروع تماس با شرکت‌ها و تکنسین‌های شست‌وشوی نمای ساختمان، ابتدا باید بدانید که انواع مختلف نماها به روش‌های مختلفی برای تمیز کردن نیاز دارند.

به عنوان مثال، نماهای شیشه‌ای مستعد خراشیدگی ناشی از برخورد پرندگان، انواع دود آلاینده‌ها روی شیشه هستند، بنابراین حذف منظم آلودگی‌ها کار مهمی است. از طرف دیگر، نماهای سنگی و سرامیکی به‌طور قابل توجهی آسان‌تر نگهداری می‌شوند؛ زیرا در برابر رطوبت، حشرات و دماهای شدید مقاوم هستند.

از طرف دیگر نمای چوبی اغلب مورد حمله موریانه‌ها قرار گرفته و نگهداری منظم آن نیز بسیار کار مشکلی بوده و برای نگهداری آن در شرایط خوب بسیار ضروری است که نکات شست‌وشو را رعایت کنید. نمای چوبی در بازسازی ساختمان بسیار تأثیرگذار بوده و نمایی شیک و طبیعی را به ساختمان شما می‌دهد. اکنون که پیشینه ای در مورد انواع مختلف نماها و بازسازی ساختمان دارید، در ادامه به رایج‌ترین روش‌های تمیز کردن و شست‌وشوی نمای ساختمان اشاره خواهیم کرد.

 

تمیز کردن نمای ساختمان

 

 روش‌های مبتنی بر آب

استفاده از آب برای تمیز کردن نمای ساختمان شما بسیار مهم است. سه روش مبتنی بر آب وجود دارد که می‌توانید از آنها برای شست‌وشوی نمای ساختمان کمک بگیرید:

  • شست‌وشوی تحت فشار
  • خیساندن
  • شست‌وشو با بخار

متداول‌ترین نوع شست‌وشو و تمیز کردن نمای ساختمان شست‌وشوی تحت فشار است که در آن نمای ساختمان با فشار آب بالا، فشار آب متوسط و کم فشار شسته می‌شود در بازسازی ساختمان تأثیرگذار خواهد بود. ابتدا آب به صورت کم فشار باز شده و کم کم با افزایش سطح شست‌وشو و در صورت لزوم برای از بین بردن تجمع کثیفی افزایش می‌یابد. گاهی اوقات از فرچه طبیعی یا مصنوعی برای قسمت‌هایی که با آب تمیز نمی‌شوند، استفاده خواهد شد. در برخی مواقع شوینده‌های غیریونی نیز به آب اضافه شده و کثیفی‌های روغنی را از بین خواهد برد.

خیساندن روش دیگری مبتنی بر آب است که در آن نمای ساختمان (به‌ویژه مناطقی که در معرض باران نیستند) به مدت چند روز به آرامی با آب خیسانده می‌شود. این کار برای شل کردن دوده‌ها و پوسته‌های سفت روی دیواره‌ها مناسب بوده و شست‌وشو بهتر انجام می‌شود. به دلیل ماهیت نسبتاً ملایم‌تر این روش در مقایسه با سایر روش‌ها، خیساندن برای نماهایی که از سنگ ساخت شده‌اند بسیار ایدئال است.

تمیز کردن با بخار آب شامل استفاده از آب داغ در فشار بالا برای حذف مؤثر رسوبات و گردوخاک‌های انباشته شده بر روی ساختمان است. شرکت‌های خدماتی معمولاً از این روش که برای بازسازی ساختمان است، کمتر استفاده می‌کنند، اما می‌توان گفت این روش یک روش جایگزین عالی برای تمیز کردن سنگ‌هایی است که به محصولات تمیزکننده شیمیایی حساس هستند.

 تمیز کردن نمای ساختمان با مواد شیمیایی

در مقایسه با روش‌های مبتنی بر آب که در بالا ذکر شد، پاک‌کننده‌های شیمیایی برای از بین بردن کثیفی و همچنین رنگ‌های مضر، پوشش‌ها و لکه‌های فلزی مؤثرتر خواهند بود. به‌طور کلی دو نوع پاک‌کننده شیمیایی وجود دارد:

  • پاک‌کننده‌های اسیدی. این پاک‌کننده‌ها برای تمیز کردن آجر و سفال بدون لعاب و همچنین بتن و گرانیت مناسب هستند.
  • پاک‌کننده‌های قلیایی. این پاک‌کننده‌ها برای تمیز کردن سنگ آهک، مرمر، ماسه و نماهای گچی مناسب هستند.

این پاک کننده‌های شیمیایی روی سطوح مرطوب اعمال می‌شوند و مدتی باقی می‌مانند. پس از پاک شدن لکه‌ها، این مواد شیمیایی با آب شسته خواهند شد. توصیه می‌شود قبل از استفاده از این مواد بروشورهای مربوط به آنها را مطالعه کنید یا با متخصصین که با این مواد آشنایی دارند مشورت نمایید تا از بروز هرگونه آسیب به بازسازی ساختمان جلوگیری شود.

تمیز کردن نمای ساختمان با مواد شیمیایی

جمع‌بندی

حفظ نمای بیرونی ساختمان اداری و مسکونی روشی بسیار خوب بدون بازسازی ساختمان است. این روش به شما کمک می‌کند تا تصویر خوبی برای کسب‌وکار خود ایجاد کنید. با این کار می‌توانید از عملیات روانی و کارآمد اطمینان حاصل کنید و از تخریب ساختار و استراتژی‌های خود در انجام کار و معاملاتتان جلوگیری نمایید. با توجه به این موضوع، ضروری است که برای مراقبت از ساختمان خود وقت بگذارید و با شرکت‌های خدماتی و نظافت نما که تخصص و بهترین شیوه‌ها این کار را می‌دانند ارتباط برقرار کنید. این تکنسین‌ها کاملاً ماهر بوده و می‌دانند که چگونه کار را انجام دهند و در عین حال کمترین مزاحمت را برای شما ایجاد خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات صدر سازه