مزیت های کاشی های بازیافتی

کاشی یا سنگ مصنوعی یکی از پر مصرف ترین مصالح ساختمانی به شمار می رود که نقش زیادی در زیبایی ساختمان دارد. کاشی ها در رنگ ها، طرح ها و اندازه های متنوعی تولید می شوند که رویه اصلی کاشی، بسیار شفاف، صاف و صیقلی است که می توان با توجه به دیگر تجهیزات ساحتمان، مناسب ترین آن را خریداری کرد. این نوع کاشی ها به دلیل نصب راحتی که دارند، سبب کوتاه شدن زمان اجرای پروژه می شوند و مناسب برای آن دسته از پروژه هایی هستند که زمان کافی ندارند. در این مطلب قصد داریم اطلاعاتی در مورد کاشی های بازیافتی در اختیار شما عزیران قرار دهیم.

کاشی بازیافتی چیست؟

محصولات بازیافتی، موادی هستند که از باقی مانده و پسماند مواد مصرف شده، تولید می شوند. بازیافت مواد، کمک بسیاز زیادی به محیط زیست می کند و تولید محصولات بازیافتی، همواره یکی از آرزوهای دیرینه دوست داران محیط زیست بوده و هست.‌ به دلیل اهمیت بازیافت برای محیط زیست، موادی که قابلیت بازیافت شدن دارند، برتری بیش تری نسبت به دیگر موارد دارند.

یکی از مزیت هایی که  کاشی های بازیافتی دارند، کاهش  هزینه های مربوط به ساخت کاشی و هدر ندادن ضایعات است. یکی از کاشی های بازیافتی که در چند سال اخیر توسط کشور آمریکا تولید شده است، کاشی سقفی Ceilume است. بیش تر مواد سازنده این نوع کاشی سقفی، از مواد بازیافتی تشکیل شده است.

کاشی بازیافتی فلزی Ceilume

تقریبا نزدیک به ۹۸ درصد از متریال تشکیل دهنده این نوع کاشی سقفی فلزی، از آهن های ضایعاتی تشکیل شده است. مواد بازیافتی فلزی، از تولیدات محصولات مختلف باقی مانده اند که پس از جمع آوری و آماده کردن این مواد، آن ها را به شکل گرانول در می آورند. سپس مواد گرانول را تحت دماهای بسیار زیاد ذوب کرده و آن ها را به شکل شکل ورقه، تبدیل می کنند.  از مزیت های کاشی بازیافتی Ceilume می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیمت مناسب
  • وزن سبک، حمل و نقل آسان و سریع
  • دوام و استحکام بالا
  • مقاوم در برابر ضربه ها و آسیب های وارد شده به آن
  • مقاومت بالا در برابر حرارت، رطوبت و آب

استفاده از کاشی های بازیافتی، علاوه بر صرفه جویی در هزینه های خرید و نصب، ظاهر زیبایی به ساختمان شما می دهد و می تواند تا سالیان زیادی ماندگاری داشته باشد.

06_Darwin_Isabela_ 001

انواع کاشی:

در کشور ایران کاشی های زیادی توسط شرکت های تولیدی متنوع تولید می شود که از جمله این کاشی ها می توان به کاشی سنگی، کاشی موزاییکی، کاشی پرسلان، کاشی ویترای، لعابی، معدنی، بهداشتی، پخت سوم، شیشه ای، کاشی های چاپ تزئینی و … اشاره کرد.

مزیت استفاده از کاشی های بازیافتی:

بازیافت، یکی از فرایندهای بسیار جالب جهت جلوگیری از هدر رفت ضایعات است که می تواند کمک بسیار زیادی به محیط زیست کند. کاشی های بازیافتی نیز، یکی از موادی هستند که از ضایعات دیگر مواد ساخته می شوند و استفاده از آن ها مزیت های زیادی دارد. از جمله:

  • کمک به ظاهر بهتر و تمیز تر محیط زیست
  • صرفه جویی در هزینه های خرید و نصب کاشی
  • وجود طرح ها، رنگ ها، نقش ها و اندازه های متنوع کاشی های بازیافتی
  • قیمت پایین تر در مقایسه با دیگر کاشی ها به علت تولید با مواد بازیافتی
  • کم شدن گازهای گلخانه ای
  • کیفیت و ماندگاری بالا
  • نصب سریع و آسان در کوتاه ترین زمان
  • تمیز کردن راحت سطح صیقلی کاشی های بازیافتی

استفاده از کاشی های بازیافتی به دلیل مزیت های فراوانی که دارد، امروزه بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. به

 طوری که اغلب مردم در نوسازی ساختمان خود، برای قسمت های مختلف خانه، از کاشی های بازیافتی استفاده می کنند.

مواد تشکیل دهنده کاشی های بازیافتی:

 به طور کلی تمام کاشی ها از جمله کاشی های بازیافتی، از دو قسمت  قطعه سفالی و لعاب تشکیل شده اند. نکته ای که در صنعت کاشی سازی از اهمیت بالایی برخوردار است، یکسان بودن ضریب انبساط این دو مواد است. منظور از قطعه سفالی، مواد اصلی تشکیل دهنده کاشی و استخوان بندی آن است. استفاده از لعاب بر روی کاشی، سبب شفاف، صاف و صیقلی شدن کاشی می شود.

کاربرد کاشی های بازیافتی:

از کاشی های بازیافتی در بخش های مختلف ساختمان و برای زیباتر شدن طراحی نما، استفاده می شود. به دلیل این که کاشی های بازیافتی مقاومت بالایی در برابر رطوبت و آب دارند، از آن ها در محل هایی مانند سرویس بهداشتی و حمام استفاده می شود.  کاشی های بازیافتی  مقاومت بالای کاشی های بازیافتی، سبب شده است تا این کاشی ها در درجه حرارت های بالا دوام آورند و هیچ گونه آسیبی نبینند.

از کاشی های بازیافتی، برای طراحی نما کف و دیوار ساختمان استفاده می شود. این کاشی ها در شکل های مختلفی وجود دارند و کاربرد آن ها در آشپزخانه، حمام، دستشویی و سایر محیط های بهداشتی، سبب بالاتر رفتن بهداشت محیط  و  مقاومت در برابر رطوبت و آب می شود. از کاشی کف نیز به منظور پوشش دادن کف محیط هایی هم چون حمام، دستشویی، آشپزخانه، کارخانه ها، آرایشگاه ها، رختشویخانه و … استفاده می شود.

طول عمر کاشی های بازیافتی

برخی از مردم به اشتباه فکر می کنند که چون کاشی های بازیافتی از مواد ضایعاتی تشکیل شده است، تاثیری بر زیبایی نمای ساختمان ندارند. اما این یک باور اشتباه است. زیرا تولید کنندگان کاشی های بازیافتی از متد ها و طراحی های روز دنیا برای ساخت این نوع کاشی ها استفاده می کنند. کاشی های بازیافتی علاوه بر ظاهر زیبایی که دارند، از طول عمر بالا و ماندگاری خوبی نیز، برخوردار هستند. بنابراین استفاده از این کاشی ها در نوسازی ساختمان، علاوه بر زیبا شدن نمای ساختمان، باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود.

شرکت مهندسی صدر سازه:

صدر سازه یکی از شرکت های مهندسی توانمند و با سابقه در زمینه طراحی نما، بازسازی و نوسازی ساختمان است. در این مجموعه، افراد مجرب و حرفه ای زیادی مشغول به کار هستند که می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن، بهترین و به روز ترین طرح ها را برای شما اجرایی کنند. اگر به تازگی قصد بازسازی و نوسازی ساختمان خود را دارید، می توانید با شرکت مهندسی صدر سازه تماس حاصل فرمایید. تیم پشتیبانی این مجموعه، به تمام سوالات شما در رابطه با طراحی ساختمان، پاسخ می دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات صدر سازه