روند بازسازی منزل

بازسازی ساختمان

منزل و خانه شما قطعا جایی است که بتواند امن‌ترین و آسوده‌ترین محیط را برای شما فراهم کند و بازسازی کامل خانه یک راه عالی برای ایجاد خانه رویایی شماست! اما قطعا پیچیدگی و سختی‌هایی در طراحی یک برنامه‌ریزی مطمئن به منظور دستیابی به این هدف وجود خواهد داشت. در این مقاله به بررسی روند بازسازی یک خانه می‌پردازیم، زیرا اولین قدمی که در جهت بازسازی منزلتان باید بردارید، بررسی و مطلع شدن از مسیر پیش‌رویتان و برنامه‌ریزی برای بودجه و وقت در این راستا خواهد بود.

در شروع روند بازسازی یک خانه، منطقی‌ترین کار استفاده از نظرات یک تیم متخصص می‌باشد. تیم‌های متخصص در این حیطه ساختمان شما را به طور کامل بازرسی خواهند کرد و یک براورد کلی از لحاظ هزینه‌ها و تعمیرات مورد نیاز پیش رو به شما ارائه خواهند داد. شما باید آگاهانه و با چشمان کاملا باز وارد روند بازسازی شوید و از تمام هزینه‌های بالقوه بازسازی خانه که ممکن است در کمین باشد آگاه باشید. اهداف خود را از بازسازی خانه مشخص نمایید. آیا می‌خواهید یک خانه قدیمی را بازسازی کنید و با قیمت بیشتری به فروش برسانید؟ آیا تصمیم دارید به عنوان خانه رویاییتان آن را بازسازی و در آن سکونت کنید؟ هر هدفی که از بازسازی منزل دارید را برای خود و تیم مشاوره‌تان مشخص نمایید زیرا که این موضوع به شدت در انتخاب‌ها و تخمین بودجه کلی تاثیرگذار خواهد بود. خانه را از لحاظ ایمنی سازه بررسی نمایید و وقتی مطمئن شدید که به اندازه کافی محکم و مقاوم است تا بتواند امنیت اعضایی که در آن زندگی می‌کنند را تامین کند، به این فکر کنید که آیا می‌خواهید یا نیاز است فضای اضافی طراحی کنید یا در معماری و شکل خانه تغییراتی بوجود آورید یا خیر.

در حال بازسازی ساختمان

برای مثال: آیا نیاز به داشتن اتاق‌های بیشتری دارید؟ قرار است دیوارهای اضافی را حذف کنید؟ به انباری یا پارکینگ احتیاج دارید؟

در این مرحله حتما قبل از شروع تعمیرات و بازسازی از فضاهایی که قصد دارید در آن‌ها تغییراتی بوجود آورید عکس بگیرید. نگاه کردن به این عکس‌ها زمان حین کار، زمانیکه می‌بینید تصوراتتان درحال عینیت یافتن است، انرژی و انگیزه‌ای به شما می‌دهد که احتمالا به آن نیاز داشته باشید! به هرحال مسیر بازسازی خانه گاهی می‌تواند طاقت فرسا و ناامیدکننده باشد. همچنین حتما ایده‌های خود را ترسیم کنید و به معمار خود نشان دهید. می‌توانید ایده‌های خود را با استفاده از نرم‌افزارهای مربوطه به صورت سه بعدی مشاهد نمایید. این‌گونه خواهید توانست ترسیم ایده‌های خود را با جزئیات و به طور واقعی ببینید و اگر که لازم باشد در نحوه اجرای آن اصلاحاتی انجام دهید. این مرحله قسمت مهمی از کل روند بازسازی خانه را تشکیل می‌دهد که شامل معماری کلی ساختمان می‌باشد و مهم است که طبق سلیقه و انتظار شما پیش رود. همچنین بعد از روند بازسازی، انجام اصلاحات و تغییرات دوباره در بخش سازه مشکل و پرهزینه خواهد بود.

بازرسی خانه از لحاظ عملکرد مناسب تجهیزات خانه نیز بسیار مهم می‌باشد؛ سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، لوله‌کشی‌های آب، سیم‌کشی‌های برق، شیرآلات ساختمانی و … همه را بررسی کنید. مهم است مطمئن شوید تجهیزات خانه به اندازه کافی آسایش و راحتی شما را فراهم می‌کنند. در این مرحله دقت نمایید و اگر در این قسمت‌های خانه نیاز به تعمیر و بازسازی احساس کردید، حتما از تیم متخصص کمک بگیرید. همچنین با استفاده از متریال با کیفیت خود را از دردسر هزینه و تعمیرات مکرر خلاص کنید.

حال نوبت به انتخاب سبک مورد علاقه‌تان می‌رسد. دلتان می‌خواهد خانه‌تان چه استایلی داشته باشد؟

انتخاب کفپوش، درب و پنجره، طرح دیوار و حتی نورپردازی تمام اتاق‌ها در ایجاد یک استایل منحصر به فرد برای منزل شما نقش دارند. اگر بودجه کافی دارید، خوب است که در این مرحله از یک طراح داخلی کمک بگیرید. اما بدانید هیچکس نمی‌تواند چشم‌انداز شما از خانه موردنظرتان را به شما تحمیل کند یا تصمیم قطعی بگیرد. شما باید انتظارات دقیق خود را از روند بازسازیی یک خانه بدانید و در جهت آن از افراد باتجربه و متخصص کمک و مشورت بگیرید.
این مرحله، مرحله‌ای است که یک محیط زیبا و آسوده را به منظور آسایش اعضای خانه تامین می‌کند. سعی کنید از دیدن عکس‌های زیاد در برنامه‌هایی همچون پینترست خودداری کنید. دیدن عکس‌های ترند و مد روز باعث می‌شود که از سلیقه اصلی خود دور بمانید و تحت تاثیر آن‌ها انتخاب‌هایی کنید که بعدا دل‌زده‌تان کند. خانه شما باید آنطور باشد که خودتان می‌خواهید نه به گونه‌ای که مد روز تعیین کرده است. همچنین با دیدن زیاد عکس در این زمینه امکان دارد یک روز استایل بوهو تحت تاثیرتان قرار دهد و روز دیگر یک استایل کلاسیک. اینگونه ممکن است سبک‌های نامناسبی را با هم ترکیب کنید که نتیجه مناسبی را ارائه نمی‌دهند. اکنون که در مورد سبک مورد نظرتان تصمیم گرفته‌اید، طراحی‌های لازم را انجام داده‌اید و نسبت به اجرایی کردن آن‌ها مصمم هستید، وقت عمل است. اگر نیاز به استخدام یک معمار داخلی دارید، حتما سوابق او و طرح‌های ساخته شده‌اش را بررسی کنید و مطمئن شوید که با سلیقه شما همسو است.

قبل و بعد بازسازی سرویس بهداشتی

درک کلی از سبک اجرایی مدنظرتان، انتخاب وسایل خانگی و مبلمان خانه را برایتان آسان خواهد کرد. در مدت زمانی که اصلاحات و تغییرات درحال انجام می‌باشند نسبت به انتخاب لوازم خانگی مورد نظرتان اقدام نمایید. از خریدهای پرسرعت و برنامه‌ریزی نشده پرهیز کنید. قابل درک است که اگر تا این مرحله از روند بازسازی پیش آمده‌اید، احساس خستگی کنید و دلتان بخواهد خانه سریع‌تر آماده سکونت شود. اما صبر و حوصله به خرج دهید و تا آخرین مرحله با برنامه‌ریزی و حساب شده قدم بردارید. در انتخاب لوازم خانگی کیفیت، بودجه و همخوانی با استایل مورد نظرتان را ملاک قرار دهید. با انتخاب‌‌های درست دیگر نگران تعویض و جایگزینی‌های مجدد نخواهید بود. در ارتباط با تیمی که با آن‌ها همکاری می‌کنید سعی کنید مشتاق و همدل باشید. اینگونه خودتان هم در این روند فشار و استرس کمتری متحمل خواهید شد. درنهایت باید گفت که شناخت انتظارات و اهدافتان از بازسازی یک منزل و در نتیجه برنامه‌ریزی دقیق در این راستا بسیار مهم و تاثیرگذار خواهد بود. در روند بازسازی یک منزل سلیقه و انتظار شما اولویت اول را دارد. همچنین با برنامه‌ریزی، بودجه‌تان را صرف متریال و لوازم باکیفیت کنید که بدون نیاز به تعمیرات مکرر بتوانید طولانی مدت از آن‌ها بهره ببرید.‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات صدر سازه